Other side of me

Saturday

Hati hati ketika memilih set bersalin

Assalamualaikum


Saat saat menimang cahaya mata adalah amat dinanti nanti kan oleh pasangan suami isteri yang telah mendirikan rumah tangga. Segala persiapan bagi menyambut si kecil dilakukan dengan penuh perasaan gembira.


Walau pun dengan tubuh yang sarat membawa kandungan yang semakin  ligat berpusing dan menendang, ibu ibu pasti tidak melepaskan peluang untuk memilih sendiri persiapan bagi bayi yang bakal lahir.

Selain dari persiapan bagi bayi, persiapan bagi ibu untuk menyambut kelahiran juga penting. Terutamanya keperluan bagi penjagaan diri ibu selepas melahirkan anak. Penjagaan rapi penting bagi membantu proses penyembuhan dan juga proses mengembalikan tubuh si ibu ke bentuk asal.


Bagi ibu ibu yang berhasrat menyusukan bayi mereka, pemilihan set bersalin yang bersesuaian amatlah penting. Ini kerana sesetengah herba yang biasa digunakan seperti kacip fatimah adalah berbahaya sekiranya digunakan oleh ibu yang menyusu.
Bahaya kacip fatimah bagi penyusuan bayi
 
Jangan sampai terlalu ghairah nak cantik sampai membahayakan bayi yang ditunggu tunggu sekian lama..

Daa

Bengkung percuma bagi belian set bersalin. Bengkung labuh sampai ke punggung. Tak risau bengkung bergulung ke perut bila duduk atau berbaring. Selesa tak panas. Boleh resize bagi yang berbadan kecil mahu pun gempal. Email kesoma.rai@gmail.com untuk keterangan lanjut.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin