Other side of me

Tuesday

FAQ - Menyusu sewaktu mengandung dan tandem nursing

Antara persoalan yang perlu diketahui

Isu kesihatan
- Adakah selamat menyusukan sewaktu mengandung?
- Adakah selamat menggunakan pam sewaktu mengandung?
- Adakah kuman lebih cepat tersebar kepada kedua-dua bayi yang disusukan sewaktu tandem nursing?

Nutrisi
- Nutrisi bagi ibu
- Adakah menyusu sewaktu mengandung akan memberi kesan kepada bayi di dalam kandungan?

Susu ibu
- Bagaimana perubahan susu ibu sewaktu mengandung dan sewaktu tandem nursing?

Ketidakselesaan dan perkara yang perlu diberi perhatian oleh ibu mengandung
- Tips bagi membuat keputusan sama ada hendak meneruskan penyusuan atau menghentikan penyusuan apabila mengandung dan tandem nursing
- Adakah meneruskan penyusuan sewaktu mengandung menyebabkan bayi akan berhenti menyusu sebelum sampai waktunya?
- Apa yang akan berlaku sekiranya saya ingin menceraikan susu?
- Masalah penyusuan ketika mengandung
- Bagaimana penyusuan akan memberi kesan kepada rasa mual (morning sickness) ketika mengandung?
- Menyusukan bayi sewaktu melahirkan anak

Tandem Nursing
- Adakah saya akan menyukai tandem nursing? Adakah berbaloi untuk saya tandem nursing kedua-dua anak saya?
- Puting pedih dan bengkak susu selepas melahirkan anak
- Adakah bayi yang baru dilahirkan perlu disusukan terlebih dahulu setiap kali?
- Apakah posisi terbaik ketika tandem nursing?
- Bagaimanakah tandem nursing akan memberi kesan kepada hubungan kedua anak saya (sibling rivalry)?
- Bagaimana menjawab kritikan mengenai tandem nursing?

No comments:

Blog Widget by LinkWithin