Other side of me

Monday

Pam di mana?

Saya pam di surau office dua kali dan sekali lagi pam di locker room Gym (ya ofis saya ada gym tapi saya tak pernah bersenam di situ..hehe) Sebelum ini saya tumpang pam di bilik makcik cleaner atau meeting room. Tapi sejak office berpindah ke bangunan baru, meeting room berdinding kaca see through dan saya terpaksa cari lokasi lain yang lebih privacy untuk aktiviti mengepam.


Menggunakan nursing cover

Antara pilihan tempat untuk mengepam di tempat kerja :-

(1) Breastfeeding room - Masih terlalu sedikit syarikat yang menyediakan breastfeeding room kepada pekerja kerana populasi ibu-ibu yang menyusu biasanya tidak ramai.
(2) Bilik sendiri - Bagi pegawai berpangkat yang mempunyai bilik sendiri tiada masalah nak mengepam di dalam bilik sendiri. Pastikan bilik anda bukan berdindingkan cermin see through dan kunci bilik sebelum mulakan aktiviti
(3) Tumpang bilik bos - Kalau ada bos yang sporting boleh tumpang bilik bos (lebih manis kalau bos perempuan)
(4) Cubicle sendiri - Agak expose tapi kalau pakai pam elektrik dan pandai cover dengan shawl atau nursing cover memang bagus kerana tak perlu tinggalkan kerja untuk menyelesaikan tanggungjawab pada si manja
(5) Surau - Lebih exposure. Kurang sikit privacy tapi bagus kalau ada teman seperjuangan.
(6) Meeting room/ File room - Dan bilik-bilik yang tak ramai orang access atau bilik yang hanya bole di access oleh kaum wanita. Pastikan pintu dikunci dahulu!

Elakkan dari melakukan aktiviti memerah di dalam toilet. Sekiranya ada sesiapa yang menyuruh anda mengepam di toilet katakan "apa kata aku buatkan air kopi utk ko dalam toilet..gamak tak ko nak minum?" Sebaiknya berbincang dengan bos mengenai aktiviti mengepam di tempat kerja. Selain dari mengelak dari dikatakan curi tulang, mereka mungkin dapat memberikan access kepada tempat mengepam yang selesa. Jangan takut bos marah kerana mereka mungkin lebih marah sekiranya mereka ingatkan anda selalu hilang sebab curi tulang. Saya pernah tumpang bilik senior manager di tempat kerja untuk mengepam. Director pun tahu aktiviti saya :)

No comments:

Blog Widget by LinkWithin