Other side of me

Tuesday

Diet During Ramadhan

Antara yang wajib ada di rumah saya sebagai persediaan menghadapi bulan ramadhan.

(1) Kurma
(2) Madu
(3) Protein Powder / Susu (saya gunakan nutrilite all plant protein)
(4) Instant oats

Campurkan kesemuanya untuk menghasilkan shake kurma madu yang lazat dan mengenyangkan. Sangat sesuai di ambil ketika sahur bagi memastikan saya tidak cepat berasa lapar. Kalau tak  cukup masa untuk ambil makanan berat ketika sahur, cukup dengan bancuhkan shake ni. Penyediaan ringkas, mudah dan berkhasiat.

Kalau terlalu manis tak perlu tambah madu. Boleh gantikan dengan ground almond.

Selamat mencuba.

 

4 comments:

~iz~ said...

macam sedap jer sebab ada madu tu...:)

tapi dah campur dengan kurma x manis sangat ker nnti..

Rai said...

madu saya letak sesudu..kurma tu 3-4 biji je..ikut individu jugak.. ada yg suka kurma lebih..ada yg tak suka letak madu..tapi mmg rasa kenyang sampai tengah hari jugak la..sbb banyak serat..hehe..

Pinky Angel said...

ni masuk blender ke mkn gitu je?oat tak lalu la.. huhu

Rai said...

yana,
biasanya saya buat susu blend dengan kurma. lepas tu baru masuk oat dengan madu..kalau tak lalu makan oat boleh je kalau susu dengan madu je..kalau tak lalu nak paksa2 pun tak boleh nak continuously makan jugak kan..

seksa diri namanya..hehehe..

Blog Widget by LinkWithin