Other side of me

Monday

Mula dari mana ?

Pasti ramai ibu-ibu yang akan kembali bekerja berasa tidak pasti dan keliru tentang alatan yang perlu dibeli untuk tujuan penyusuan secara ekslusif :

Little Whiz menyediakan pelbagai peralatan pilihan untuk keperluan ibu-ibu yang menyusukan anak


(1) Pam - Merupakan satu elemen penting memandangkan anda terpaksa memerah susu untuk bekalan kepada bayi ketika tiada bersama dengan bayi. Dinasihatkan beli pam yang sesuai dengan kehendak sebelum melahirkan anak atau beberapa minggu sebelum kembali bekerja bagi menyediakan simpanan. Satu bonus sekiranya anda memerah menggunakan tangan kerana tidak perlu bersusah payah membeli pam.

(2) Bekas menyimpan susu untuk disimpan dalam peti sejuk - Jika anda mempunyai budget yang agak ketat, boleh gunakan bekas dadih (100 bekas dan boleh digunkan sehingga 3 kali), selain dari itu boleh juga gunakan liner pakai buang. Bagi yang mempunyai ruangan yang besar dalam peti sejuk boleh gunakan spectra storage bottle.

(3) Beg untuk membawa susu yang diperah di pejabat - Ramai ibu-ibu menggunakan MLO cooler beg yang boleh didapati di kedai MLO. Bagaimana pun, sekiranya majikan dimana anda bekerja menyediakan peti sejuk mungkin anda boleh gunakan beg bento yang boleh dibeli di kedai Hinode dengan harga RM5 sahaja ( Boleh memuatkan Avent Isis manual pump, 2 botol Avent, 1 botol First year dan satu botol kecil size 3Oz, 2 brite ice size kecil )

(4) Ice pack - Brite ice (Giant ; size kecil RM9.90) , MLO Icepack ( Online ; RM20 ) dan juga techni ice ( Package , Sheet )

(5) Sterillizer : Avent, snow, atau pun gunakan pil pureen. Boleh juga gunakan kaedah merebus bagi menjimatkan kos.

(6) Warmer : Memudahkan tugas-tugas memanaskan susu yang telah disejukkan. Untuk menjimatkan kos, rendamkan botol dalam air suam.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin